vrijdag 17 januari 2014

Jo en social media

Op het moment dat ik me helemaal opnieuw moet inloggen,wachtwoorden verifieren en klein beetje eigen moet worden in mijn eigen blog...weet ik hoe laat het is: te laat *bloos*

Welkom in het prachtige 2014, we zijn alweer in de derde week bezig.
De tijd vliegt en soms vliegt ie door de geluidsbarriere. Gebeurtenissen,situaties, ervaringen en happenings volgen elkaar in zo'n schrikbarend tempo op dat het niet de tijd krijgt om te landen.

Het is net of ik in zo'n klein tonnetje van Jan Huigen ben gekropen,boven aan de berg en met mijn eigen gevoel voor souplesse en handige tactieken zo, per ongeluk, de berg ben afgerold.  Langzaam in het begin, al snel gevolgd door snelheid wat accelereert naar turbostyle.
In flitsen zie ik van alles voorbij komen, krijg her en der een flinke klap met bijbehorende blauwe plek of een donderende bulderlach mee en geen tijd om het in te nemen....ik rol door,sneller en sneller, de flitsen,kleuren en emoties komen net zo snel binnen.

Totdat onderaan de berg er een enorm rots staat,midden in een modderpoel. Ik knal daar tegenaan,rol nog een paar rondjes door in de warme modder en krabbel -voorzichtig en draaiierig- overeind.
Van top tot teen in de drab, wel in het zonnetje....de drab warmt op, wordt hard en vormt een  coconnetje om mij heen. Ik heb geen andere mogelijkheid dan het te laten gebeuren en wacht af.

In deze rust heb ik de tijd om hetgeen wat ik gezien heb, meegemaakt heb en vooral gevoeld heb eigen te maken. Ik geef het een plekje,schuif het niet bij me weg. Ik weet uit ervaring dat het dan in een andere -vaak grotere en meer moeilijke vorm- bij me terugkomt. En laat ik daar nou net geen zin in hebben ;D

Het innerlijk verschuiven en verplaatsen neemt tijd in beslag. Op het moment dat het laatste puzzelstukje op de juiste plek is herschikt,hoor ik een krakje...boven op het puntje van mijn hoofd. Binnen een paar tellen brokkelt het harde laagje van mij af en sta ikzelf midden in de badende zon...the all new and improved Jo :)

Dat was de reden waarom het even stil was op mijn blog, in mijn cocon had ik geen wifi :)

En dan social media...dat is ook zo'n poel waarin je kunt vast komen te zitten als je niet uitkijkt...
Bij Gok part 2 ben ik inmiddels aangemeld bij het forum en een GOKfb pagina,dan is daar nog mijn eigen FB, twitter wat ik volg -bewust geen input,ik ben niet goed in korte zinnen *kuch*- en nieuws volgen, mailen,berichtjes wisselen,afspraakjes maken...Al met al gaat er behoorlijk wat tijd inzitten. GOKdagboekje bij  houden,de dagboekjes van een paar anderen te lezen, de (h)eerlijke foto's van Gokmaaltijden te bekijken en natuurlijk commentaar te geven...de kwinkslagen vliegen je om de oren,de een nog gevatter dan de ander en ja....probeer dat maar eens links te laten liggen. Zeker als daar bergen nuttige informatie vandaan komt en vooral de positieve insteek en de motivatie? Ver-sla-vend!

Kortom....alles valt en staat met keuzes. In het echte leven en in de social media.
Een ding was voor mij duidelijk...de blog blijft. Te leuk om te doen en te leuke reacties van jou :) Het leeft behoorlijk kwam ik tot mijn eigen verrassing achter,haha, wie had dat nou gedacht?

Even nog de snelle update mbt Gok

Borst:             totaal:   - 7.5 cm.
Taille:            totaal:   - 12.5 cm.
Heup:             totaal:   - 11 cm.
Gewicht:        totaal:    -4.1 kg.

Je ziet het...een ding is consequent binnen Gok: centimeters en gewicht staat niet in verhouding tot elkaar. De logica heb ik een paar maand geleden al de deur uit gedaan. Ik ga heerlijk door: geen honger,lekker eten en smaller worden...wie wil er nou niet zo'n toverstafje??

Alvast een heel fijn weekend en tot snel ;)

Jo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten