woensdag 29 januari 2014

Jo en flauwekul

De dames zijn heerlijk aan het spelen,mijn tablet aan de kant geschoven om plaats te nemen achter de laptop en mijn blog aan te vullen met mijn uitkramende (on)zin.

Ik dacht dat ik de enige was die daar en abonement op had,het tegendeel blijkt waar.
Het leven hangt van flauwekul aan elkaar vast en aangezien grote groepen met uitgestreken gezichten hier bloedje serieus op in gaan,loop ik zomaar kans om erin te trappen!

Gelukkig is mijn innerlijke stemmetje een van het kaliber "schreeuwend viswijf",de kans dat ik die kan negeren is niet zo heel groot!

Ik hing vanmorgen even lui met mijn kopje koffie voor Koffietijd...even een break van mijn te doen dingetjes en vang ik een gesprek op over "sportvoornemensblessures". Bij dit woord verloor ik al bijna een slok koffie en dat kan natuurlijk niet,doodzonde! Wat blijkt? Bij de goede voornemens hoort op nummer 1 sporten. Men begint actief, te actief en loopt hierdoor blessures op door overbelasting...de zogenaamde sportvoornemensblessures...Gelukkig kan de fysiotherapeut veel van deze klachten verhelpen. Loretta is een en al oor,heftig ja-knikkend en "nou" roepend op de juiste momenten...het is bijna hylarisch :)

Loretta en een huisarts praten hier bloedje serieus over en ik volg dit gesprek met een frons in mijn voorhoofd en een schreeuwend viswijf tussen mijn oren: "Let op let op let op let op!!!!!!! Hier komt iets,echt hier komt iets,bij de les,kom op!!!!" en ja hoor...de huisarts kopt hem in. " Loretta, we hebben het er nu over gehad dat mensen vaak bij de fysiotherapeut komen en dat dit niet in de basisverzekering zit. Dat is niet goedkoop,zeker een aanrader. Wist jij ...Loretta...dat je nog tot 1 februari kan overstappen met je verzekering en je gekozen pakket kan en mag aanpassen? Er zijn nog 2 dagen omdat te kunnen doen....Ik zou dat zeker doen...Loretta"

BRRRRRRRRRRRRRRR....Inmiddels had ik mijn koffietafel ondergesproeid met koffie. Echt...dit meen je? Denk je echt dat ik niet in de gaten heb dat jullie bulken van het geld van de grote boze wolf (lees bedrijven en zorgverzekeraars) die jullie dit soort verplichte toneelstukjes laten afdraaien in de hoop dat ik uit pure angst mijn pakketten tot het maximum aanvul zodat er weer fijne bonussen uitgekeerd kunnen worden? Wat een flauwekul zeg!

Tv uit, schouders ophalen en ergens links parkeren. Niet druk over maken,zonde van mijn tijd. Er is zoveel flauwekul de laatste tijd.

Meiden van school gehaald, vriendinnetje van de oudste mee, met zijn allen aan de tosti,mama aan de fijne groentesoep (to gok....or not to gok,that's the question) De oudsten hadden een leuk educatief uitstapje naar het Drents museum en kwamen enthousiast terug met vele verhalen,top!
De jongste had het schrijfschrift vol en mee naar huis -wat gaat die ontwikkeling razendsnel zeg,fantastisch! en een briefje van de juffen van de groepen 3&4.

Er is een schoolkorfbaltoernooi, op woensdagavond van 17.30 uur tot +/- 20.00 uur.
Mag uw kind meedoen en ook zoeken we ouders die de teams willen begeleiden op deze avond?
Ehmmmm...ons meisje is 6, ze gaat om 19.00 uur naar bed en is om 19.30 uur ver in Dromenland.
Na de woensdag komt de donderdag..eentje waarvan ik uitga dat ze fris&fruitig aanschuift in de vroege ochtend om goed&geconcentreerd aan het werk te gaan.

Waarop de oudste slim antwoordde "Ja mam, wij hadden dat briefje ook gekregen en ik heb hem op school gelaten. Ik ga toch niet korfballen als ik op bed hoor te liggen? Dat is toch dikke flauwekul?"
Vriendinnetje knikte heftig ja,dan sliep zei ook gewoon al!

Nee natuurlijk geef ik geen toestemming om haar mee te laten doen, wat een flauwekul!
Organiseer deze schooltoernooien onder schooltijd, niet in de bedtijden van de kinderen.
Wat een flauwekul ...kon ik bijna mijn muur opnieuw sausen omdat ik de groentesoep sproeide!

Jo

1 opmerking:

  1. Met dank aan Roelien...had ik zo maar abbonnement geschreven en das nie goe nie...thanks!

    BeantwoordenVerwijderen