dinsdag 4 februari 2014

Jo en happy

Ik heb net mijn e-reader even aan de kant gegooid -ja,ja...dat krijg je als je trouwt met een IT-en gadgetidolaat,je raakt besmet- en hopla,radio aan...ben dol op muziek,vooral in teksten kan ik mij helemaal verliezen. Pharell Williams met "Happy" knalt uit de boxen en mag ik zeggen dat dat al voor lange tijd mijn favoriet is? Leuke gast,leuk deuntje,dijk van een tekst...Ik word helemaal blij van dit liedje!

Ik vind het een pracht van een tegenhanger voor het oprukkende negatieve denken en voelen.
Het lijkt namelijk alsof de aantrekkingskracht van het negatieve steeds groter wordt?
Ik bespeur veel vaker gesprekken waarin woorden als "ja-maar" de boventoon voeren.
Voorbeeldje? Ehmmm....."Wat zie je er goed uit!" "Ja....maar je moest eens weten wat ik daar allemaal voor doe!Heel zwaar hoor en ik heb het behoorlijk druk,ook bijna geen tijd over,he?"
"Ik ben er helemaal klaar voor,ik ga het aanpakken en ik heb er zin in. Ja....maar dat moet ook wel want ik ben me toch de fout in gegaan,zo! Nee echt, en de dag ervoor ook al, dus kun je nagaan. Wat stom ook he,waarom doe ik dat toch..ja,het gebeurt gewoon..."

Het zal aan mij liggen, ik lees daar kleine stukjes frustraties in, snufjes sjaggerijnigheid, een wolkje slachtoffertje spelen, een scheutje wanhoop...Je krijgt een zonnestraaltje aangereikt (of hebt er net zelf een ontdekt) en net nadat het aangepakt wordt, wordt er eigenhandig een 5 centimeter dikke mestlaag overheen gedumpt...wat is dat toch?

"Everything before the but is bull-shit..." een Engels gezegde. Deze kun je zowel letterlijk als figuurlijk lezen. Denk er maar eens over na. Alles wat je zegt voor het gedeelte "maar" veeg je van tafel,je maakt het ongedaan.
"Ik vind deze lasagna heerlijk,maar het had wat meer gepeperd mogen zijn" "Ik ben tevreden,maar ik wil nog zoveel meer." Kortom,het werkt niet...Lees je daarentegen "Ik vind deze lasagna heerlijk. Ik had er iets meer peper in gedaan." of "Ik ben tevreden. Ik ga voor meer. " Zelfde strekking,komt anders binnen, nuance verschillen. Laat het woord "maar" een paar dagen uit je vocabulaire,kijken wat voor impact dat heeft :)

Hetgene waaraan aandacht gegeven wordt, wordt groter. Ik ben blond van origine (en van de kapper), dus lijkt het mij logisch om dan die tijd&energie  te gebruiken voor het positieve.Iets waar ik wat aan heb,waarmee ik sterker wordt,zelfvertrouwen vergroot en lol&plezier beleef. Met een beetje mazzel kweek ik overschot en mag ik delen,jeej! Of ik kan blijven hangen in hetgene wat mij -nog- niet lukt, in situaties die ik heb geprobeerd te veranderen en keer op keer tegen een muur oploop ongeacht wat ik probeer of doe (AU) of nog lastiger, misstapjes uit het verleden ophaal en daar continue in wentelen...

Als ik deze twee op een grote weegschaal plof, dan steekt de happyside triomfantelijk naar boven :D
Mocht ik nu de illusie opwekken dat mijn leven een grote roze wolk is, alles van een leien dakje gaat, ik uber-tevreden en zenn door het leven stap met 2 vingers in mijn neus...THINK AGAIN!

Die stukjes frustratie,snufje sjaggerijnigheid,scheutje wanhoop en af en toe een dikke traan passen zeer goed in mijn leven,samen met een beste decibelbrulwedstrijd,een zucht,rollende ogen en een "nou,je bekijkt het maar" look. Want....zou ik dat niet hebben,dan kon ik de kant van de happyside niet op waarde kunnen schatten. Ik voel pas hoe warm het water is als ik met mijn andere hand het koude water aanraak...:D

Wat een aanloop om even heel eenvoudig te zeggen...be happy! Stop met sippen en sikkeneuren,gebruik die sip&sikkeneur-tijd en energie om jezelf op te peppen. Ontdek de kracht die in jezelf zit en je zult versteld staan!

...because Im happyyyyyyyyyyyyyy.......
(maar goed dat er geen geluid op deze blog zit, anders was je accuut minder happy met mijn vertolking van dit geinige liedje *grinnik*)

Jo






Geen opmerkingen:

Een reactie posten